یه شغل خوب

یه مدته که دارم روی کار و کاریابی و شغل و این چیزا تحقیق می‌کنم. به نظرم برای قضیه‌ی « کار » خیلی جای کار داریم.

ویژگی یه شغل خوب

درآمد

اگر فرض رو بر این بگیریم که شما به عنوان یک نیروی کار متخصص به دنبال یک شغل ساده هستید که فقط کسب درآمد کنید، در اولین گام حقوق درخواستی باید براتون مهم باشه (چون فقط برای کسب درآمد دارید قدم بر میدارید)، بنا بر این سعی کنید در مصاحبه و یا ارسال رزومه‌ی خودتون حتماُ حقوق درخواستی رو بصورت خالص (دیده شده ۲ تومن درخواست میکنی ۱.۵ دریافتیت میشه) بنویسید. این اقدام به هیج عنوان ناپسند و غیر حرفه‌ای نیست. این موضوع رو اگر همون ابتدای کار نگید بعدها به مشکلاتی برخواهید خورد که مسببش خودتونید

محیط شغلی

شاید خانم‌ها زیاد به محیط اهمییت بدن، ولی این موضوع برای آقایون هم خیلی مهمه. محیطی که نتونه شما رو به رشد برسونه جایگاه خوبی برای شما نیست! اطرافیان شما تأثیر زیادی روی پیشرفتتون دارن، اگر این افراد اجازه‌ی پیشرفت به شما ندن، مدت همکاری شما با اون مجموعه کم خواهد بود.

قرارداد شغلی!

یک شغل خوب یه قرارداد خوب می‌طلبه! بند به بند یک قرار داد برای طرفین می‌تونه تعهد بیاره و با توجه به وضعیت فعلی جامعه، واقعاً اعتماد به دو چشم هم کار سختی شده، چه برسه به تعهد دادنا! مواردی مثل سفته، ضمانت ملکی و ضمانت مالی فقط در صورتی باید عملیاتی بشه که به شما وسیله‌ای با همون میزان قیمت داده بشه. وگرنه برای تعهد شغلی چنین مواردی غیر قانونیست! اگر به هر دلیلی مجبور به دادن سفته شدید حتماً رسید اون رو بگیرید و بنویسید که بابت چه کاری سفته دادید تا از نظر حقوقی و کیفیری مشکلی پیش نیاد.

علاوه بر اون شرایط قرارداد باید طوری نوشته شه که توازن تعهدات برقرار بشه. مثلاً‌ اگر ۲۰ مورد تعهد می‌دید ۱۰ تا هم تعهد بخوایید. تعهد یک طرفه بعدها ممکنه مشکلاتی رو برای شما بوجود بیاره

فاصله تا محل کار

اینکه چقدر در راهید و چقدر می‌تونید دقیق باشید تا حد زیادی به شما کمک می‌کنه تا شغل درستی رو انتخاب کنید و خستگی مسیر رو به تن نخرید!

بیکاری و شغل

قبل از هر چیزی بگم که اگر دانش و تخصص داشته باشید چیزی به نام بیکاری وجود نداره. این شمایید که شغل رو میسازید. اما خب فقط همین مورد کافی نیست! یک مقدار به همت و تلاش شما هم بستگی داره. اینکه بشینید خونه و بگید که من فوقش لیسانس دارم پس کار باید برا بیاد دیدگاه درستی نیست. برید سراغ کار ولی با یک رزومه‌ی خوب!

نتیجه اخلاقی:

  1. کار چیز خوبیه 🙂
  2. رزومه خوب برا خودتون بنویسید
  3. مواظب باشید چیو امضا می‌کنید. نرید زمینای شمالتون رو بزنید به نام کارفرما!
  4. یه مدت بیکار باشید بهتر از اینه که یه مدت با کار باشید ولی با استرس و تشنج 🙂

یک دیدگاه

  • سلام , مهمان